שומרים על הגחלת

גלית פרץ, דיילת "אל-על" בעברה וכיום מגדלת את ילדיה ומתנדבת למען ילדי רווחה בנהריה, נשואה לאשר פרץ, איש נדל"ן, משווק פרויקטים. הם הורים לארבעה ילדים ובהם זוג תאומים | נשואים ארבע-עשרה שנה והזוגיות עדיין רעננה.

 

 

אחרי הצבא, גלית נסעה לטיול גדול בחו"ל. היא טיילה במזרח עד שנגמר לה הכסף ואז התלבטה אם לנסוע לניו יורק כדי לעבוד או לסיים את הטיול ביפן, להרוויח שם קצת כסף ולחזור לארץ. לא היה לגלית עם מי להתייעץ והיא נכנסה לבית חב"ד בבנגקוק, לקחה ספר תהילים מבואר וקראה פרקי תהילים. הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בבנגקוק, נכנס וראה את גלית קוראת תהילים. הוא שאל אותה אם הכול בסדר והיא החליטה לשתף אותו בדילמה שלה. "אני לא יודעת אם הוא התכוון למשהו מסוים, אבל הרב נחמיה אמר: 'סעי ליפן ושיהיה לך שם מזל טוב'".

גלית טסה ליפן ובשבת הראשונה שם היא נסעה להתארח בבית חב"ד. בסעודת שבת היא הבחינה באשר, שישב לצד אורחים נוספים. אשר הגיע מישראל ליפן ועסק שם במכירת תכשיטים.

"סימנתי אותו מיד. פשוט ידעתי שהאדם הזה נועד לי", אומרת גלית. אחרי הסעודה אשר הנחה את גלית איך לחזור הביתה ונוצר ביניהם קשר. כבר אחרי שבוע, כשישבו יחד עם חברים, היא שמעה את אשר מנהל שיחה עם אביו במסדרון ואומר לו: "זהו, סיימתי את החיפושים שלי, מצאתי את האחת".

הם היו בקשר שלושה חודשים ואז התלבטו האם להמשיך את הקשר. גלית החליטה שלא לחזור לארץ, אלא לנסוע לעוד חודש בתאילנד, "לנקות קצת את הראש ולחזור למשפחה בארץ עם חיוך".

כשנחתה בארץ לאחר חודש, המשפחה כולה חיכתה לה בחיבוקים ונשיקות ואז הגיח אשר, "כמו בסרט הוליוודי קיטשי", נזכרת גלית בחיוך. עם פרח ביד, הוא עשה במיוחד את כל הדרך מיפן עד אליה.

החתונה

כחודש לפני החתונה, אשר קרא לגלית לשיחה וביקש ממנה משהו חשוב: "אני רוצה שאלוקים יאהב אותנו כמו שאני אוהב אותך, בואי נשמור על טהרת המשפחה".

גלית התרגשה מאוד. היא לא התחברה כל כך לקיום המצווה, אבל האופן שבו אשר ביקש, ממקום של אהבה, גרם לה להסכים מיד. "את הבסיס לקיום המצווה למדתי ממדריכת הכלות לפני החתונה ועם הזמן השתכללתי והבנתי את הדברים יותר לעומק, מבלניות שפגשתי במקוואות השונים וגם משיחות עם הרבנית פה בנהריה".

"המון נשים חושבות שמקווה זה מקום מלוכלך ומלא חיידקים", אומרת גלית ומספרת שהיא הייתה במקוואות רבים, בארץ וגם בעולם, ברוב המקומות המקוואות אסתטיים מאוד, וגם כשנתקלה במקום שלא עמד בסטנדרטים שלה, היא הזכירה לעצמה שזה עדיין נקי יותר מבריכת שחייה ממוצעת.

הסוד

"בשנתיים הראשונות שמרתי כי צריך, לא הבנתי בשביל מה. הרי היינו זוג צעיר, לא הייתי צריכה את ההרחקות הללו כדי שהקשר יתחדש. קיימתי אבל לא באמת התחברתי, התביישתי לספר לחברות שאני בכלל מקפידה על טהרת המשפחה".

ככל שעברו השנים ונולדו הילדים, גלית הבינה שהמצווה הזאת היא הסוד לזוגיות רעננה ומאושרת. "אני לא מאמינה שעברו ארבע-עשרה שנה ועדיין אנחנו מחכים כל פעם זה לזה, מתרגשים, משקיעים, מחזרים, כל חודש מחדש", אומרת גלית ואשר מוסיף: "ההקפדה על טהרת המשפחה שומרת על הגחלת, גורמת לאהבה שלנו להישאר בוערת, מכניסה קדושה לזוגיות שלנו. בתקופות ללא מגע מתפתחת בינינו תקשורת עמוקה". "ממש טלפתיה" מוסיפה גלית ושניהם מסכמים: "זו מתנה לזוגיות".

מחלקים את המתנה לאחרים

אחרי כמה שנים של נישואין, כשגלית ראתה מה השמירה על הטהרה תורמת לזוגיות שלה, היא החלה לשתף חברות במתנה הזאת.

"חברות שמכירות אותי הסתקרנו מאוד אם אני, כאישה דעתנית שחשובה לה האסתטיקה מאוד, ממליצה על טהרת המשפחה, כנראה שיש בזה משהו", אומרת גלית. "הייתה מישהי שהכרתי וידעתי שהזוגיות שלה ושל בעלה ממש דועכת, החלטתי לשתף אותה ולספר לה שאנחנו מקפידים על טהרה וזה ממש משדרג את הזוגיות ומרענן אותה. היא החליטה לנסות ובאמת הזוגיות שלה השתפרה מאוד".

מסר לזוגות אחרים

גלית: "כשמשהו מושג כל הזמן, הוא נמאס באיזשהו שלב. ברגע שיש הפסקות והתחדשות, הרצון מתעורר.

טהרת המשפחה לא מאפשרת להגיע למיאוס ושעמום בקשר, הזוגיות רעננה ולא מרגישים את השנים שחלפו".

אשר: "זו תחושה שגם בדבר הכי פרטי יש קדושה. אלוקים קיים בזוגיות שלנו".

 

ציפי קולטניוק